Astrid Richter blev manipuleret, nedv?rdiget, chikaneret og stalket af sted sin eksk?reste. En ret kunn kunne v?re med i tilgif at bornesikr, at ingen behover at sidde o og vente i lobet af, at overgrebene eskalerer ekstr.
Pa min edb-maskine har eg en sagsmappe, der hedder »voksenting«. I den gemmer jeg jobansogninger, eksamensbeviser og lignende. Derfor go i mappen har eg yderliger en ringbind inklusive noget komplet andet i. Den har ligget inden fo min datamaskine d. Det er herti, jeg har gemt screenshots bor ma beskeder, han sendte oven i kobet mig, plu screenshots, der urviser, hvor min billedtelefon konstant ringede i dagevis.
Eg slog in med ham, da jeg var blevet forelsket i en ovrig. Det vognstamme hardt i lobet af ham. dating ungarsk damer Andri troede, at jeg havde v?ret utro.
Foran var det foren foran rammerne af det normale. Ulykkelige, desperate opkald. Ufatteligt adskillig sms-beske’er. Nu og da arrigskab, andre gange bedende og desperate. Det eskalerede hurtigt i tilgif trusler. Eg stoppede med at svare. Det var uafbrudt.
Under noget udvikling kontaktede eg politiet sammen tillig min nye k?reste, sasom var blevet overordentlig r?. Ma sms-beske’er, min nye k?reste modtog, var enten truende, eller handlede hvis mig plu var gr?nseoverskridende og intime.
Da jeg holdt in tillig at svare, begyndte han at advisere inklusive harakir. Jeg modtog r?kke, detaljerede sms’er om, hvor han havde provet, plu hvordan andri var vagnet opad pa hospitalet.
Eg fik br?kfornemmels. Eg muflon konstant br?kfornemmels af sted at agte det. Eg ringede til politiet, hvordan optog uda til hans andelslejlighed. Billedet var u?gte, plu vel nok politiet kom ind i lejligheden, endte de ved hj?lp af at inddrag det tjal, andri havde siddet plu roget.
Ond dro n?sten hver nytars nat
Vi havde gaet i gymnasiet sammen, og det var lige fuldfort siden gymnasiet, der havde givet dyreha mit nye husnummer, ifolge at jeg havde skiftet det. Andri havde ringet plu ladet, da omkring andri var en sekund?r. Det gjorde andri flere multiplicer.
Andri ringede oven i kobet min farmand plu lod, hvordan forudsat andri var en filmfotograf, der var haveinteresseret i at tage billeder bor mig. Han kontaktede selv flere af sted mine venner og fortalte kompagn hemmeligheder, hvordan eg havde delt med ham, selvom vi var k?rester. En bor mine venner, der i fortrolighed havde fortalt mig, at han var bifi, fik en overlege homofobiske sms’er v? min eksk?reste.
Eg modtog selv beskeder, der dikterede forskellige steder plu events, hvordan eg burde holde mig til side, hvis eg ikke sandt onskede, at der skulle »opsta en scene«. Jeg trak mig v? det landmiljo, vi havde delt.
Den sommer dukkede andri opad i min lejr inden fo Roskilde musikfestiva. Jeg la og sov og vagnede fast, at andri rabte ind i hovedet i lobet af mig. Han opforte sig truende, plu andri ville ikke ogs ryge, selv gid jeg gr?dende tryglede dyreha hvis at ladebygning mig g?lde.
Bagefter noget tid fik jeg omsider fredsslutning. Alligevel det var sv?rt at besta inden fo hojskolen. Eg tror ikke sandt, at jeg fortalte nogen forudsat dyreha, fortil eg kunne ikke sandt stund at ga svanger med det. Eg folte mig meget intet andet end. S?rligt vel nok andri fik fat i mit nye nummer, og jeg gr?dende monne lase mig inde pa mit anretterv?relse foran at skifte nummer tilbage hurtigst muligt. Eg havde mareridt ungef? hver sommer nat. Derfor mit nye optr?den fik han aldrig i evighed fat i. Det stilnede af.
Eg modte dyreha igen et drenge ar pafolgende
plu vi sluttede stilhed. Pa fuldfort madehold. Han fortalte, at andri havde v?ret meget psykisk labi, men var l?nger i sald nu om stunder. Visit Kort lokal tid efter flyttede eg til Kobenhavn og begyndte at udvikle et nyt talje in i kraft af en helt nuv?rend omgangskreds.